lördag 14 november 2009

Väntade resultat.....

Så nu har den första playoff matchen utav 2 spelats klart.



Ryssland-Slovenien 2-1

Bilyaletdinov gjorde 2mål det första i 40minuten och sen det andra i 52minuten. Inget oväntat resultat direkt men det borde blivit fler ryska mål. Ryssarna spelade ut Slovenerna i långa stunder av matchen men i den 88minuten reducerade Slovenien genom Pecnik. Det målet kan betyda ganska mycket nere i Maribor på onsdag. Men jag tror ryssarna går till VM.





Grekland-Ukraina 0-0


0-0 är ett resultat som gynnar Ukraina inför returen i Donetsk. Jag tycker Grekland borde gjort nåt mål i den här matchen i all fall. Men här tror jag att Ukraina går till VM.





Irland-Frankrike 0-1


Det var en sådär match fransmännen spelar ingen rolig fotboll i det här kvalet och det gjorde dom inte i den här matchen heller. I den 72minuten så skjöt Anelka matchens enda mål via Sean St Ledger ben. Frankrike tog en mycket viktig bortaseger. Men det saknas nått i Franrikes spel, jag vet inte riktigt vad men dom bör göra fler mål. Frannrike går till VM tror jag.




Portugal-Bosnien 1-0


Bruno Alves nickade in 1-0 i den 31minuten. Bosnien var närma på slutet 2 stolpträffar så det kanske borde blivit 1-1?!. Nu väntar retur i Zenica på onsdag Bosnien har gjort 16mål på hemmaplan i kvalet så ett målkalas här för hemmalag kan det bli. 50/50 chans här tycker jag om vem som ska gå till VM.



Men nu håller jag tummarna för att Uruguay ska vinna senare i natt så jag vinner lite pengar. Ciao






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar